Dodano: 2016-08-29

Ostatnie wpisy:

Krojona marchewka – coś zdrowego do pochrupania w pracy

Marchewka jest smacznym dodatkiem do zup, sałatek i soków. Jest również dobra dla naszego zdrowia, zwłaszcza skóry, oczu, układu pokarmowego i zębów. Krojona marchewka jest idealnym dietetycznym zamiennikiem niezdrowych przekąsek, które często jemy w pracy.

 

Według Departamentu Rolnictwa USA jedna średnia marchewka jest uważana za dzienną sugerowaną dawkę do spożycia przez dorosłego człowieka. Jedna taka porcja dostarcza 25 kcal, 6 g węglowodanów, 3 g cukru i 1 gram białka. Marchew jest również doskonałym źródłem witaminy A, zapewniając 210% dziennego zapotrzebowania osoby dorosłej. To pełne witamin warzywo dostarcza również 6% zapotrzebowania na witaminę C oraz 2% zapotrzebowania na wapń i żelazo.

 

Oto jakie inne korzyści niesie ze sobą to pomarańczowe warzywo:

  1. Marchewki są bogatym źródłem beta karotenu, silnego przeciwutleniacza, który po przekształceniu się w witaminę A pomaga utrzymać zdrową skórę.
  2. Marchew zwiększa wydzielanie śliny i dostarcza niezbędnych witamin i enzymów, które pomagają w trawieniu. Regularne jedzenie tego warzywa może pomóc w zapobieganiu wrzodów żołądka i zaburzeń trawienia.
  3. Elementy alkaliczne, które można odnaleźć w marchwi oczyszczają i ożywiają komórki krwi, a także pomagają zachować stosunek zasadowy organizmu.
  4. Marchew jest pełna potasu, który może pomóc w utrzymaniu zdrowego poziomu sody w organizmie, a tym samym zmniejszyć poziom ciśnienia krwi.
  5. Marchew zabija szkodliwe baterie w jamie ustnej i pomaga zapobiegać próchnicy.
  6. Surową bądź startą marchew można wykorzystać w celu leczenia ran, skaleczeń i niektórych stanów zapalnych.
  7. Wśród składników fitochemicznych, jakie możemy odnaleźć w marchwi jest falkarinol. Ten związek chemiczny może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka jelita grubego oraz poprawić jego ogólny stan.
  8. Karotenoidy, związki występujące w świeżej marchewce, pomagają regulować poziom cukru we krwi.
  9. Marchew jest bogata w błonnik, który dzięki wiązaniom LDL może obniżyć poziom cholesterolu. Natomiast wiązania HDL zmniejszają występowanie zakrzepów krwi i zapobiegają chorobom serca.
  10. Substancje odżywcze marchwi wpływają dobroczynnie na oczy, włosy i paznokcie. Pomagają w detoksykacji organizmu oraz budowie nowych komórek.

 

Śmiało można powiedzieć, że marchew jest pełna zdrowych wartości odżywczych. Surowa posiada największą wartość, dlatego krojoną marchewkę możemy spożywać o każdej porze. Warto pamiętać o niej w pracy. W pudełkach Take a Fruit, dostarczanych do polskich biur, znajdziemy krojoną marchewkę w wygodnym plastikowym pojemniku, gotową do spożycia. Wystarczy tylko zabrać ją do swojego biurka i chrupać na zdrowie!