Wiosna to szczególny okres w roku, w którym wraz z nadejściem pierwszych ciepłych dni chętniej spędzamy czas na świeżym powietrzu, a mając na uwadze zbliżające się wakacje, zmieniamy nasze nawyki żywieniowe. Pracodawcy mogą w doskonały i stosunkowo prosty sposób wykorzystać ten moment w roku do działań z obszaru employer brandingu. Wystarczy np. zadbać o owoce dla pracowników na wiosnę.
Biuro rodzi się do życia!
Kwiecień i maj to czas, w którym w niemal każdym biurze zachodzą pewne zmiany. Przez okna biurowców przebija się więcej słońca, a naturalne światło wpływa na lepsze samopoczucie i nastrój pracowników. Ładna pogoda zachęca do częstszych spacerów, a te prowadzone w trakcie pracy, jak pokazują badania, wpływają korzystnie na kreatywność i wydajność. Dowiedli tego m.in. specjaliści z Uniwersytetu w Birmingham. Wyniki badania opublikowanego w „Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports” wskazują na niemal natychmiastowy wpływ spaceru na wydajność i nastrój pracowników. Już po 10 tygodniach naukowcy wykazali nie tylko na znaczną poprawę aktywności fizycznej uczestników, ale również ich wydajności w pracy.
Zdrowa przekąska na drugie śniadanie
Inną drogą poza spacerami, w której można wykorzystać wiosenną aurę, jest zapewnienie wraz z nadejściem pierwszych ciepłych dni zdrowych przekąsek w postaci świeżych owoców i warzyw dla pracowników. Jabłka, banany, pomarańcze czy kiwi – nie tylko wprowadzą do biurowej kuchni mnóstwo kolorów, ale będą również doskonałym wiosennym prezentem od pracodawcy. Owoce dla pracowników na wiosnę to doskonały benefit pracowniczy, który dodatkowo można połączyć np. z programem dotyczącym zdrowego odżywiania w miejscu pracy. Kwiecień oraz maj to miesiące, które takim szkoleniom doskonale sprzyjają.
Wiosenny employer branding
Kolejnym krokiem może być również realizacja kompleksowego programu zdrowego odżywiania w miejscu pracy, w którym poza dostawą świeżych owoców i szkoleniem o zdrowych nawykach, pracownicy angażowani są w gry, zabawy, zagadki czy quizy. Dzięki temu informacje o zdrowych nawykach są utrwalane i zapamiętywane. W ten sposób pracownik zyskuje wiedzę i bezpłatne drugie śniadanie w postaci świeżych owoców w biurze, natomiast pracodawca otrzymuje skrojone na miarę jego firmy działanie z obszaru employer brandingu, które pozytywnie wpływa na relacje w biurze i zacieśnianie więzi z zespołem.
Owoce dla pracowników na wiosnę – na start!
Owoce dla pracowników na wiosnę to doskonały pretekst do szerszej dyskusji i podejmowania różnego rodzaju aktywności w firmie. Nadchodzące miesiące i coraz więcej ciepłych dni dodatkowo wspierają takie inicjatywy. Warto więc już dziś zastanowić się, jak wprowadzić więcej pozytywnej energii w biurze, gdy za oknem robi się coraz piękniej. My na początek zachęcamy do sięgnięcia po świeże owoce i warzywa!